Daisypath Anniversary tickers

2010. december 21., kedd

Bahnorama télen











Vasárnap délelőtt szép napsütéses időben elsétáltunk a "Torony"-hoz, majd felmentünk megcsodálni a havas Bécset.

Megnéztük a kiállítást (én ismét, Laci először). Még mindig a két kedvencem:
  • a padlón található légifotó - ismét megkerestük rajta, hogy hol lakunk, illetve megtaláltam a munkahelyemet is, talán még az autóm is parkolóban állt. :-)
  • és a Hauptbahnhof 3D-s látványterve. Valóban nagyon modern és szép pályaudvar lesz majd.

És tetszett az is, ahogyan az egész kiállításon az embereket győzködik,

  • hogy miért lesz jó az új pályaudvar,
  • hogy az építkezések során milyen óvintézkedéseket tettek, hogy ne zavarják a környékben lakók életét,
  • láthatjuk a pályaudvar új információs tábláit
  • és egy kicsit betekintést kaphatunk a majdani pályaudvar hihetetlen kapacitásába is.
Remek marketinget kapott a pályaudvar!
Mi meg remek kilátásban gyönyörködhettünk a daruk magasságából.
Megérte a 2x2,5 EUR-t. :-)

Laci által készített profi fotókért katt ide.

Ui: Most látom csak, hogy nem írtam a "Torony"-ról korábban, pedig úgy emlékeztem. Az ősszel anyuval jártunk már fent, de úgy látszik, akkor nem említíttem meg a blogban a kirándulást.

Szóval a Tornyot a régi Südbahnhof nyugati végénél építették meg a Favoriten strasse végében. A Tornyot, melyet Bécs városa és az ÖBB épített közösen, ez év augusztus 19-én nyitották meg. Felállításának apropóját az új Hauptbahnhof (Főpályaudvar) építkezése adta, melyet a korábbi Südbahnhof helyére építenek. A torony alsó szintjén egy 550nm-es kiállítás látható, mely számos érdekes információt ad a Főpályaudvar tevezésről, az építkezésről és a pályaudvar jövőbeni fontosságáról, infrastruktúrájáról.
A torony jelenleg Európa legmagasabb faépítménye, 66,72 m magas, 150 tonnát nyom és 4,7M Euroba került a felállítása. A tornyot 2015-ben a Hauptbahnhof átadása után lebontják.
Egyébként a Hauptbahnhof 2014. végére fog elkészülni, ám az infrastuktúráját csak 2015-ben fogják véglegesen befejezni.
A régi Südbahnhof-ot 2009. november 9-én kezdték bontani nagy ünnepélyes csinadratta közepette.

Nincsenek megjegyzések: