2012. szeptember 19., szerda

WGKK - online rendszer

Lassan átcsapok hivatalos ügyintézős/információs blogba az élménybeszámolós blog helyett. Bár a hivatali ügyintézés is egy élmény, tagadhatatlan. Hát még az online ügyintézés. :-)

Valamelyik héten kaptam a WGKK-tól egy levelet, hogy ha szeretném, akkor innentől online is nézegethetem, hogy mennyit költöttem orvosra az elmúlt években. Eddig ugyanis minden évben szépen megküldték levélben, hogy az előző évben kinél jártam és az mennyibe is került. Benne van a háziorvos, a vérvétel, a képalkotó vizsgálatok stb. költsége. Szóval érdekes.
Persze hogy akarom online nézegetni, környezettudatos vagyok én kérem szépen meg már így is 3 dosszié sorakozik a polcomon tele hivatalos papírokkal.

Azt írták, hogy ehhez aktiválni kell az úgynevezett Handy signatur-t. Ha már van Finanzonline-os hozzáférésünk (és már miért is ne lenne, hiszen az kell az adózás bonyolításához illetve ezen keresztül lehet a családi pótlékot is megigényelni), akkor ezen az oldalon megindíthatjuk a kérelmet:
https://www.handy-signatur.at/Default.aspx az "über Finanzonline" menüpont alatt.
Ezután be kell jelentkeznünk a rendszerbe a szokásos módon, majd válasszuk a "Handy Signatur jetzt aktivieren" opciót és kövessük a lépéseket.
Néhány napon belül megkapjuk a mobil alíráshoz szükséges PIN kódot.
Ekkor nincs más dolgunk, mint a https://www.handy-signatur.at/aktivierung alatt befejezni az aktiválást és már kész is a mobil aláírásunk.
Örümünkben gyorsan nézzük meg online az osztrák tb egyenlegünket.
Válasszuk a "Handy" opciót.
"Leistungsblatt" néven megtaláljuk a keresett információkat.

Tudom, hogy otthon is van hasonló információs rendszer Ügyfélkapu néven, csak az a lényeges különbség, hogy otthon személyesen kell az Ügyfélkapu regisztrációt jóváhagyni, míg Ausztriában az íróasztal mellől is megy a dolog. Hivatalban még csak a Meldezettel miatt jártam. Az összes többi dolgunkat online ill. telefon-fax kombinációval végeztem.

Működik a rendszer. :-)


11 megjegyzés:

paha írta...

Jó neked, hogy működik. Nekem pár hónapja és most is ugyanerre panaszkodik:

"Verarbeitung konnte nicht durchgeführt werden, folgende Fehler sind aufgetreten:
Eine Freischaltung des Mobiltelefones ist nicht möglich, da keine eindeutige Zuordnung zwischen den in der Finanzverwaltung gespeicherten Grunddaten und den Daten im zentralen Melderegister hergestellt werden konnte. Bitte wenden Sie sich an die Hotline (0810 / 22 11 00, MO - FR 08:00 - 18:00). "

paha írta...

Mármint a Finanzonline, mikor megpróbálom a telefonszámom aktiválni...

Nikol írta...

paha: van már működő Finanzonline regisztrációd? Telefon nélkülire gondolok.

paha írta...

Igen, van. :(

paha írta...

Nem vagyok egyedül vele:

https://www.buergerkarte.at/mvnforum/mvnforum/viewthread_thread,322

Mindegy, jövő héten megyek úgyis a Finanzamtba (családi pótlék, n+1. kör), majd megkérdezem ezt is.

paha írta...

Voltam bent. Átnéztük az adatokat (telefonszám, lakcím, stb.), azt mondta a nő, hogy ha ezek nem stimmelnek, akkor nem szokott menni. Próbáljam pár nap múlva. Kíváncsi vagyok.

Névtelen írta...

Lehet, hogy Magyarországon _egyszer_ az életben be kell menni akármelyik okmányirodába, hogy azonosítsuk magunk az ügyfélkapuhoz, de onnantól kezdve megy az adózás és minden más emailen, és speciel a TB-költségeim évek óta online nézegetem (igaz, csak tíz évre visszamenőleg tárolja (vagy mutatja) a rendszer az adatokat, így időnként nem árt lementeni. Szóval évekkel le van maradva az osztrák rendszer... :-) Ami azt illeti, a családi pótlékot is több alkalommal (változások esetén) vígan intézgettem emaileken keresztül, de öt hónapja elkövettem azt a butaságot, hogy megkérdeztem az online ügyfélszolgálatot, hogy lakcímváltozást bejelenthetek-e elektronikusan, mire közölték, hogy nem, legalább papíralapú levél kell nekik. Szerintem ha nem kérdezem meg, akkor elég lett volna elektronikusan is, mert ennél fajsúlyosabb dolgokhoz elég.

paha írta...

Továbbra sem megy, de megvan az oka: beszéltem a rendszer működtető cég egy segítőkész alkalmazottjával és ő mondta, hogy amikor a finanzonline-on akarunk regisztrálni, akkor a rendszer elkéri a központi adatbázisból a nevünkhöz/születési dátumunkhoz tartozó adatokat.

Namost mi vagyunk olyan szerencsések, hogy van ékezet a nevünkben és a Magistrat így is vitte fel az adatainkat. Viszont a Finanzamt meg ékezetek nélkül, és a rendszer nem is engedi kijavítani.

Magyarul ez az út sosem fog működni, nem ússzuk meg a személyes ügyintézést...

Hajnalka Nagy írta...

nah a NÖGKK-tól mi is kaptunk ilyen levelet :) napokban ezt is muszáj letudnom :) jól gondolom, ha Iminek van finanzonline-ja neki ez menni fog, ha nekem még nincs, akkor csináltatnom kell, ugye? vmi rémlik, h a lányoknak is csináltatok a diákmelók miatt, ugye?

Nikol írta...

Hajni: igen, jól gondolod. Iminek menni fog.
Neked is érdemes csináltatni regisztrációt a finanzonline-on, nem kerül semmibe és ha munkába állsz mindenképpen szükséged lesz rá.

Hajnalka Nagy írta...

köszi! elő is kerestem az oldalt s regisztráltam :) majd várom a postát :)