Daisypath Anniversary tickers

2011. július 13., szerda

Önkiszolgáló tankolás

Nem igazán ismeretlen fogalom ez még nekem, a nő számára sem. Az elmúlt x évben (ahol x 5 és 10 közés esik) már én tankolom meg az autómat. Egyedül. De fizetni mindig a kasszánál fizetek. Bankkártyával.
Tegnap reggel váratlanul realizáltam, hogy az autómban világítani kezdett az üzemanyagtartály telítettségét jelző sárga lámpa, ami nálam egy kisebb pánikrohamot váltott ki. Korábbi autómtól gyalogoltam már kúthoz benzinért. Azóta kínosan ügyelek, hogy a lámpámak esélye se legyen kigyulladnia.
Szóval reggel ijedetmben még az autópályára sem mertem felmenni, mert mindenféle csengettyű csörömpölt a fejemben és számos kép villant fel, amint szerencsétlenül gyalogolok a pálya mellett. Így hát a falvakon keresztül osontam, kínosan vigyázva a fogyasztásra és kerestem, hogy merre van kút. Szerencsére nem kellett sokat keresgélni, felbukkant egy Avanti kút. Amint befordultam hozzá, látom, hogy önkiszolgáló, de fullra. Kassza sehol. Na, gondoltam, itt az idő, hogy egy ilyet is kipróbáljak. Ha másoknak megy, nekem miért ne menne. Olvasni tudok, tankolni tudok, gond egy szál se. Azzal indít, hogy helyezzem be a bankkártyát. Behelyeztem. Legnagyobb megdöbbenésemre felismerte, hogy magyar a kártya és onnantól magyar nyelven utasított. PIN-kód. OK, még emlékszem rá. Kérek nyugtát? Kérek. Vegyem ki a kártyát és kezdjem a tankolást. Kezdtem. Befejeztem. A viszontlátásra.
Később egy vasúti sorompónál állva megnéztem a mobilomon, hogy mennyibe is került a tankolás. Elsőre azt gondoltam, hogy rosszul látok. 34ezer valamennyit zároltak a számlámról. Micsodaaaaa? A korábbi kisebb pánik után jött egy mégnagyobb. Előkotortam a nyugtát, nézem, a végösszeg 53,73 EUR. Ez 270-es árfolyammal is csak 14.507 Ft. Még véletlenül sem 34e valamennyi. Annyira nem értettem ezt a dolgot, hogy még eltévednem is sikerült. Kétszer is.
Egyelőre ez még csak zárolás, kiváncsian várom, hogy mi lesz a végső eredménye a tankolásomnak. Remélem, hogy csak 14e Ft körül vonnak le, mert ha nem, akkor gyanítom, hogy eredmény nélkül futhatok a pénzem után.

Ui: Idén megint vidéken lakunk, mert a kollégám házára vigyázok, míg ő nyaral. Ezért szerepelhetett a történetben autópálya, kis falvak és eltévedés. :-)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ne keseredj!
Ha van on-line bankhozzáférésed a szládhoz, akkor megnézheted 1-2napon belül mennyit vontak végül is, vagy az egyenlegen, a bankoson, -nem az sms-en!- rögötn látszik mennyi maradt múltkori egyenleghez képest!
Ha a szládról többet vontak, akkor a banki bizonylattal (on-line bankról is lehet letölteni és kinyomtatni), ill. a blokkal együtt a benzinkútnak be tudod bizonyítani a többlet levonást.
Mi Bécs mellett, szintén vidéken élünk s ott a kisvárosi Mol benzinkútnál 1x levonták 2x ugyanazt az összeget, lehet Veled is ez történt, nemtom, bevittük a szlát és bizonylatot és 2 napon belül a szlánkon volt már a többlet levonás visszautalva!
Ezzel szemben Magyarországon egy busztársaságnál 1 éve se tudom behajtani azt a levont összeget, amire nem adott visszaigazolást és on-line buszjegyet hiába erősítette meg a bankom másik 2 bank felé, h levonás, utalás megtörtént, s a busztársaság nem ismeri el, h. nála landolt vmi, se másik 2 bank nem jelzett azóta se vissza, és az utánajárásom régen többszöröse lett a kifizetett összegnek, de ugye elvi kérdés, h lenyúlnak az embertől pénzt, aztán kezüket feltárva jajj az nálam nincs, nem adok jegyet, jajj azt én nem találom, bank nem nyilatozik, csak enyém... 3 bank és egy ügyfél, akit vki megkárosított, de bűnösséget nem vállal persze 1 se!... s aznap tudtommal nem én voltam az egyetlen pórul járt on-line fizető utas(1 az enyém, egy a közvetítő bank, ami kiszolgálta az on-line fizetést akkor és a busztársaság bankja-így jön össze 3 bank egy sima tranzakciónál pfff....)

Osztrákok ezt meglépni soha nem mernék véleményem szerint!