Daisypath Anniversary tickers

2010. május 11., kedd

Téli gumi, nyári gumi

Ausztriában szigorú törvény vonatkozik a téli gumikra. Kötelező. November 1-vel cserélni kell a nyáriakat télire, ha közlekedni akarsz az autóval, különben a büntetés nem kevés (300 Euro talán).
Tavaly a csere ideje Bécsben ért bennünket. Így, törvénytisztelő (és zsebet nagyon féltő), ugyan nem osztrák állampolgárként kihozattam Lacival a téli gumikat. Az Orangeways szemrebbenés nélkül vállalta a kiszállítást, természetesen külön díjért.
Kerestem gyorsan gumist a közelben, aki vállata a nyári gumi tárolást is. Mert úgy döntöttem, hogy jobb, ha itt vannak kéznél a gumik, hiszen itt tartózkodunk többet.
Az ősszel 82 Euro-t fizettem a szerelésért+tárolásért.
Most viszont elérkezett a nyári gumi szezonja. Gond egy szál se, kértem időpontot, mentünk is a cserére, minden rendben ment. Fizetéskor közölték, hogy 120 Euro (!) lesz. Elkerekedett a szemem, csak nyeldekeltem nagyokat, hogy mi vaaaan? Ja, mert felnin kellett cserélni őket, az több munka és így drágább is. Míg az árat próbáltam feldolgozni, addig beszélgettünk egy kicsit, majd rámnézett a srác és azt modta, hogy "adok egy kis árengedményt". Így lett 98 Euro.
Mégis inkább otthon kellett volna azokat a gumikat tárolni és cserélni...

Most hol is van a bűnös kapitalizmus?

1 megjegyzés:

AnTalk írta...

Drága hely Bécs. Itt Villachban 45 €-ért cserélik a gumit felnin, igaz ez tárolás nélkül van. Hasonlóan gondolkodva legutóbb otthon vettem gumikat és rakattam fel. Szinte fillérre ugyanannyira jöttem ki, mintha itt vettem volna és szereltettem volna.