Daisypath Anniversary tickers

2011. február 13., vasárnap

Gyalogtúra a bécsi belvárosig

Ez a hét nem volt egy laza hét, de minden jó, ha a vége jó, ránk köszöntött a hétvége. :-)
Tegnap megtettük a szokásos szombati shoppingolós Favoriten körünket, majd délután kitaláltuk, hogy gyalogoljunk be a Karlsplatz-ig. Gyakorlatilag ez a 4. metrómegálló tőlünk.
Az idő ragyogó volt, a kedvünk is, így nem maradt más hátra, mint felkerekedni.
A X. kerületi Favoritenstrasse pontosan a Karlsplatz-ig vezet. Érdekes volt látni, ahogyan folyamatosan változik az utca arculata, a házak stílusa. A Favoritenstrasse legdélibb pontja a Laerberg-i körforgalomnál van, onnan indul észak felé. A Reumannplatz-ig széles, fákkal, parkolósávval, bérházakkal szegélyezett utca. A házak viszonylag fiatalok, legtöbbjük a XX. század eléjéről, a huszas évekből való. Itt még villamos is közlekedik az utcában. A Reumannplatz-nál átvált sétálóutcába. Rengeteg ember, óriási nyüzsgés, mindenhol nagy boltok (C&A, H&M, Deichmann, Humanic, New Yorker, Kleider Bauer, Müller stb.) és a bal oldalon ott a kerület nagy piaca. Ezen a részen német szót hallani valódi ünnepszámba megy. Sok a szerb, lengyel, török, orosz anyanyelvű bevándorló. A magyar szó is ritka. A Colombus platz-tól csendesedik az utca, a nagy boltokat aprócska üzletek váltják fel, kevesebb a sétálgató ember. A Gürtel után visszatérnek az autók, ugyanakkor szűkül is az utca. A házak aljában mindenhol boltok, vagy valamilyen szolgáltatást nyújtó üzletek, sörözők, talponállók. Majd valahol a Taubstummengasse környékén az épületek idősödnek, sok a XIX. századi ház. Itt kicsit olyan Andrássy út, Nagykörút hangulata támad az embernek az épületek eklektikus sítilusa miatt. Gyérülnek az üzletek, de az utcán lévő emberek száma is fogyatkozik. Amúgy a Gürteltől ez már a IV. kerület, Wieden. A legbelső részen az épületek sítusa a pesti V. kerület klasszicista házaira emlékeztet.
A Karlsplatz a lakásunktól 3 km-re van, maga a Favoritenstrasse kb. 4 km hosszú lehet. A rajta lévő házak észak-déli irányban pedig jól példázzák a építészet változását a XIX. század közepétől a XXI. századig.
A Karlsplatz-ra megérkezve nem titkolt célunk a Karlskirche volt. Most nyitva is volt, azonban a templomba csak úgy bemenni nem lehet. 6 EUR fejében az ember bámészkodhat a templomban, felmehet lifttel a tetejére és megnézheti a múzeumot is. Hát mi ezt most kihagytuk. Nem voltunk egészen elszánva a 12 EUR-os templomlátogatásra.
Így további terveinknek megfelelően villamosra szálltunk, hogy megnézzük idén is a Rathaus előtti Eistraum-ot. Idén is hatalmas, és rengeteg ember volt kint. De tömegnyomor az nem volt.
A pálya jobb oldali végében, közvetlenül a Rathaus előtt van egy Zur Eisblumen nevű beülős sátor. Az ételek, italok ugyanolyan áron vannak, mint a kinti pavilonoknál, csak bent meleg van és ami lényeges, saját WC (meglepően tiszta, papírral és melegvízzel jól ellátott) csatlakozik a sátor-étteremhez. Tulajdonképpen ennek okán ültünk be az étterembe egy rumos forró csokoládéra.
Miután felmelegedtünk és kicsit kipihentük magunkat egy újabb sétával fejeztük be a napot. A Schottenring metrómegállóig sétáltunk. Laci ithon lemérte, hogy kb. 7 km-t gyalogoltunk. :-)
És azért az is milyen már, hogy a belvárostól sétatávolságnyira lakunk, pedig mi már erősen külvárosi kerületben lakunk Bécsben...
Pesten a szintén külvárosi otthonunktól kb. 12 km-re van a Belváros. Hát az nem egy sétatávolság. :-)