Daisypath Anniversary tickers

2009. december 14., hétfő

Lakásbérlés - a kezdetek

Nem egy túl bonyolult feladat, ha sok pénzed van. Mert akkor kereshetsz online is.
Ha nincs túl sok felesleges pénzed akkor jobb, ha a szombati "Der Standard"-ot veszed meg az ingatlan melléklettel.
Miért is?

Mert ha közvetítőt veszel igénybe (a neten jóformán csak ilyen hirdetések vannak), akkor azok közvetítői díjként elkérnek még plusz 3 havi díjat (Provision) a kaució mellé (Kaution), amit a tulajnak fizetsz és az is általában 3 hónap. Vagyis ez egy 600 Euros lakásnál kb. 3600 Euro azonnali fizetés. De a kauciót a végén legalább visszakapod... Lehet mérlegelni, hogy a közvetítőnek fizetett 1800 Euro megéri-e.
Nekem nem érte meg, az az összeg nagyon kellett a bútorra. Így a végén újságból kerestem.
Egy kollégám telefonált az általam kiválasztott helyekre hétfő reggel. Az egyik annyira megtetszett neki, hogy azonnal időpontot is kért a megkérdezésem nélkül. Délután 4-re. Én csak hebegtem, hogy izé munka, meg ilyenek. Erre ő közölte, hogy ez a prioritás most. Nagy izgalmak közepette kinyögtem a közvetlen kollégáimnak, hogy én délután fél 4-kor lelépnék másfél órára, majd még visszajövök (akkoriban a céggel szemközti házban laktam, így ez nem volt nehéz). Mindenki nagyon helyeselte a dolgot...
Fél 5-kor már boldog bérlője voltam a lakásnak. Provision nélkül. :-)
Az árakról csak annyit, hogy kb. 10 Euro/négyzetméterrel lehet számolni.

Itt a legtutibb online ingatlankereső.
De jó a Der Standard oldalon az ingatlan (Immobilien) rész is.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

azóta biztosan tudod, hogy a www.jobwohnen.at oldalon jutalék nélküli lakásokat hirdetnek, valamint a flohmarkt.at-n is van, bár ott sokkal kevesebb

Nikol írta...

Igen, köszi. Már ki is tettem a linket baloldalra. :-)