Daisypath Anniversary tickers

2010. január 9., szombat

Sacher-torta

Nos, visszatértünk Bécsbe és az életünk is visszaállt a régi kerékvágásba. Már 11-kor kelünk, hanem 6 órakor.
És megtaláltam a Sacher-torta recepjét is. Íme:
Hozzávalók:
130 g vaj
110 g porcukor
6 tojássárgája
6 tojásfehérje
130 g csokoládé
130 g liszt
110 g kristálycukor
150 g baracklekvár (no, ezt azért nem mértem ki, csak kentem, amennyit jónak láttam)
Sacher bevonó

A szobahőmérsékletű vajat és a porcukrot habosra keverjük és hozzáadjuk a tojássárgákat. A csokoládét gőz fölött megolvasztjuk és nem túl forrón a masszához keverjük. A tojásfehérjéből a kristálycukorral kemény habot verünk (megj. én előbb felvertem a fehérjét és csak utána adtam hozzá a cukrot), majd hozzákeverjük a masszához. A legvégén hozzáadjuk a lisztet is (megj. én tettem bele egy kevés sütőport is, nem ártott). Kivajazott, lisztezett tortaformába öntjük és 180 fokra előmelegített sütőben egy órát sütjük.
Miután kihűlt kettévágjuk, megkenjük jó vastagon baracklekvárral, majd a lapok összeillesztése után a tetejét és az oldalát is megkenjük lekvárral. (Megj. nekem púpos lett a tortám közepe, a púpot érdemes egy jó éles késsel levágni, hogy szép, lapos tortánk legyen.)
A legvégén ráöntjük a Sacher bevonót.
Na, ez egy érdekes sztori.
Felírtuk a tortához a hozzávalókat, a "Sacherglasur"-t is kissé hitetlenkedve, de ugye mit lehet tudni... Szóval a süti-alapanyagos részlegen nézelődtünk és az orrunk előtt ott volt kis műanyag dobozban a Sacherglasur!!! A Manner cég készíti. És volt Punschglasur is! Csak bámultuk és forgattuk a dobozt. Késztermék, bontatlanul vízben meg kell melegíteni és már öntheted is a tortára. Hát ennyit az osztrákokról! A professzionális házi Sacher tortáért mindent.
Otthon a zserbó csokimázával készíteném, de annak most nem tudom a receptjét.

Feltétlenül érdemes a tortát két-három nappal a felhasználás előtt elkészíteni, mert minél többet áll, annál finomabb. A lekvár jól megpuhítja az állás során. Egy baj van csak, hogy a hűtőben sok helyet foglal. :-)