Daisypath Anniversary tickers

2010. január 1., péntek

Iskolakeresés

Új év első napja, azt csinálod egész évben, amit ma csinálsz. Tehát kell egy posztot írnom, ha többet is szeretnék gyártani 2010-ben. :-)
Eddig nem írtam az iskolákról.

Nem volt egy egyszerű eset tavaly július közepén iskolát találni Bécsben. Mert a lelegeslegelső terveink szerint a lányok nem jöttek volna azonnal velem. De 3 hét után kiderült, hogy a távcsalád nem igazán tud jól működni kamasz gyerekek esetén, no meg aztán én sem bírtam a csajok nélkül.
Így teljes pánikban megpróbáltam a tomboló nyár kellős közepén iskolát keresni.
Az egyik kolláganőm ajánlott egy jó iskolát. Két apró bibi volt csak vele, hogy katolikus és magán iskola. De aztán kiderült, hogy igazából egyik sem legyőzhetetlen akadály. Mert Ausztriában mindenki katolikus, így a katolikus iskola nem egy nagy durranás. Van Religion órájuk, de épp az Ószövetséget tanulják, ami igazán nem túl nagy baj. Nincs kötelező napi imádság vagy istentisztelet kivéve az év elejét, Karácsonyt és évvégét. A tandíj is kifizethető, 150 Euro havonta. Lilla suliját letudtuk vagyis volt egy kis kavarodás, mert az igazgatóhelyettes nekünk, az igazgató meg valaki másnak ígérte meg a felvételt. A Neulandschule-ba nem jellemző, hogy külföldieket felvegyenek, de évfolyamonként egy-egy kivétel van. Végül a másik jelentkező visszamondta, így Lilláé lett az egyetlen hely.
Nóri meg Pesten kéttannyelvűbe járt, tehát kint is ilyesmit kerestem neki. Az igazi kéttannyelvű (IB iskola) nagyon nagyon drága. Ha jól emlékszem 3M Ft-nak megfelelő összeg évente...
De találtunk más kéttannyelvű sulit. Szeptember 1-én volt a felvételi és Nórit sikeresen fel is vették.
Most mindketten ugyanabba az évfolyamba járnak (6. évfolyam), csak más-más iskolába.

Nincsenek megjegyzések: