Daisypath Anniversary tickers

2011. március 18., péntek

Autószerelő Bécsben - legelső tapasztalat

Egy kiégett izzóval kezdődött a Meriva-n. Jobb első fényszóró. Folytatódott a férfiemberrel. Majd annak édesapjával. Majd jöttek a fiúk az autómosóban. Világított. Mármint a fényszóró, nem a fiúk. De csak egy hétig. Majd ismét kiégettnek látszott. Gyanús. Vártunk. Erre kiégett a bal első is. Roppant gyanús.
Ekkor már nem kisérleteztünk tovább, elgurultunk fényes nappal a szervízhez, ahol vettük az autót. Gondoltam nagy baj nem lehet, a hölgy a pénztárban kitűnően beszél angolul.
A szervíz egy zsebkendőnyi udvarral rendelkezik, így a kapu előtt parkoltunk le az autóval. Felmentem az irodába teljes magabiztossággal, nulla nyelvi előtanulmánnyal. :-)
Nem az a hölgy volt a pénztárban. Wáááá! Sebaj, menni fog. Herr Hnolik teljes életnagyságában ott ült a megszokott helyén az íróasztala mögött, kizárólagosan német nyelvtudással. Mondtam, hogy itt vettem az autót az ősszel és most semmi sem világít rajta. Bólintott, visszakérdezett, hogy semmi vagy csak a fényszórók? Lelkesen kapaszkodok a "fényszóró" szóba. Majd mondom, hogy van valami a fékkel is. Jó, majd azt is megnézik. Ugyanis, amikor vettem az autót, akkor adtak rá fél év garanciát. Azzal bocsátottak utamra, hogy bármi rendellenességet észlelek, telefonáljak, még akkor is, ha épp nem igényel javítást. Csak jelentsem, majd feljegyzik és a legközelebbi szervíznél megnézik, ha szükséges javítják. A fékek márpedig időnként csikorognak. Kiküldött egy legényt az utcán parkoló autóhoz, hogy cseréljen izzót. Jól megnézte a problémát, csóválta a fejét, hívott egy kollégát. Megnézték a biztosíték táblát is, valamit méricskéltek, majd megkezdte az izzócserét. Meriván fényszóró izzót cserélni nem egyszerű feladat. Kézügyességet, helyismeretet és aprócska kezet igényel. No, itt pedig nem volt aprócska kéz, hanem nagy mancs. Jöttek a segédeszközök, valami fogó féle, majd végül lekapták a légszűrőt. Na, mi ezt nem mertük otthon megcsinálni.
Közben a másik kolléga megnézte a fékeket is, majd odajött érdeklődni, hogy mi a probléma konkrétan. Mondtam zajosak. Nem jutott semmi hangutánzó szó az eszembe. Kérdezi, hogy kattognak? Majd kattogó hangot utánzott. Mondom, nem, hanem "iiiiiii" (magas hanggal társítva). Jót nevetett nagyon. Megnézte még egyszer, de nem talált semmi komoly problémára utaló jelet. Ezután próbáltam elmagyarázni, hogy az EPS hibajelző lámpa is felgyulladt. Na, ez már nem ment. Hirtelen ötlettől vezérelve kérdezem "Can you speak English?". Yes, majd széles mosoly. Na, innen könnyebben ment. Kihozta a kézi kütyüjét (az autónk még mindig az utcán állt), rákötötte a motorra, nézegette, jegyzetelt, majd elmondta, hogy most kitörölte a hibakódot, ha legközelebb jövök ismét megnézi számítógéppel. Reméli, hogy ez valami téves riasztás volt csak.
Jött a főnök, mondta hogy mehetek fizetni, csak az izzókat számlázzák ki.
Felmentem, mondtam, hogy két izzót fizetnék. Nem is igazán kellett mondanom, mert akkorra már a számla nyomtatódott. Fizettem. 36 EUR-t... Két izzóért.
Laci meg mesélte, hogy mialatt fizettem, az első szerelő a markában néhány bisz-basszal a kocsi hátulján bütykölt valamit, majd menetközben odamorgott valamit Lacinak, amiből ő semmit nem értett, de lelkesen megköszönte. Fogalmunk sincs, hogy mit szerelt, hová, de azért éreztük a törődést.
Összességében roppant elégedettek voltunk a hozzáállással, a szakértelemmel, a kedvességgel. Csak ne kerülne két izzó 36 EUR-ba. Persze, ha kitart évekig, fene bánja. :-)

Nincsenek megjegyzések: