Daisypath Anniversary tickers

2011. március 9., szerda

Bécsi kiejtés

Bevallom az ötlet Antalk blogjáról jött, ugyanis belinkelt az oldalára egy karintiai kiejtés gyűjtő facebook csoportot. :-)
Bécsben is vannak érdekes kiejtések. Ma kicsit jobban figyeltem kolléganőm ízes kiejtésére. :-)
Íme egy kis csokor ízelítő:
- Ich habe - i hob
- Spalte - spojte
- mal - moj, tehát einmal - einmoj
- alle - olle
- Haben Sie Kundenkarte? - Ham Sie Kundenkarte?
- kommt - kummt
- nein - náááá
- Feld - főd
- Ich kann - i kann
- dort - dó
- Montag - monto(ó)g
- acht - ocht
- machen - moch(e)n, machst - mochst stb.
és az elmaradhatatlan kedvenc a "jóóóóó". Ez olyan OK, rendben, igen jelentéssel bír. Több mint egy szimpla "ja". :-)
Piaci kedvencünk pedig: ájn szakl szolót ájn ojróóóó! (Ein Sackerl Salat 1 Euro) :-D

3 megjegyzés:

AnTalk írta...

Naná hogy belinkeltem, hiszen én hoztam létre. :-)

Nikol írta...

Ah, so! Ich habe es nicht gewusst. :-D
Gute Idee!

Nils Holgersonné írta...

az én kedvencem a
zusammen=caam
mire rájöttem...