Daisypath Anniversary tickers

2015. február 12., csütörtök

Még morzsák Indiából

Nincs rövid hajú nő indiában. Ha mégis, akkor az nem indiai.

A családok hivatalos feje az apa, de háttérből az anyák irányítanak. Ismerős, ugye? :-)

A legtöbb kollégám legalább 3-5 nyelven beszél (angol, hindi, születési hely szerinti + még valamilyen helyi nyelv(ek)) .

Az indiai bürokráciát könnyű összezavarni. Itt minden reggel mindenki bemutatja a laptopját az iroda bejáratánál, ahol egy kódot leolvasnak róla. És ugyanez távozáskor is.
Namármost az én laptomon nincs olyan kód, amit le tudnának olvasni. Hétfőn egy nagyon marcona biztonsági őr feljegyzett valamit a laptopomról, majd beengedett. Azt mondta, hogy ezt minden reggel így kell csinálnom.
Ma reggel ártatlan kislányos mosollyal magamtól nyújtottam át a laptopomat az aktuális őrnek. Bizonytalanul forgatta, majd próbált úgy csinálni, mint aki tudja, hogy mi a teendője.
Ha egy indiai megzavarodik, akkor azonnal kérdést szegez neked. Ez az elterelő hadművelet.
Ez az őr gyorsan megkérdezte, hogy meddig is vagyok itt. Válaszoltam, majd hirtelen kézmozdulattal utamra bocsátott és úgy csinált, mint aki feljegyez valamit. De persze nem csinált az égvilágon semmit. Én meg igyekeztem mihamarabb eltűnni.

A biztonság területén is van rés a pajzson rendesen. A szálloda bejáratánál ellenőrzik az autót, még a csomagtartót is kinyitják. De a csomagomat, ami az ülésen mellettem fekszik, nem nézik meg. A hotel bejáratánál van ugyan táska ellenőrzés, meg kapu is, de a kapu minden egyes alkalommal veszettül sípol, ha áthaladok rajta. Senki nem törődik vele. A táskám felett is elhúznak egy fém detektor, szerintem be sincs kapcsolva. Ne mondja nekem senki, hogy ezek az öreg kapuk különlegesen érzékenyek a nem-tudom-én-micsodákra. És különben is, a kapu és a hotel bejárat közötti szakaszon is történhetne akármi, hiszen az ülésen lévő csomagot nem nézték meg addig.
Az egész csak azért van, hogy legyen munkájuk az embereknek. Semmi több.

Amúgy az indiaiak is nagyon szabálykövetőnek látszanak. Az iroda egyik átjáró ajtaja néha nyitva van, amúgy mindkét irányból csak kártyával lehet áthaladni rajta. A kollégák nyitott állapotban is elhúzzák a kártyájukat a leolvasó előtt. Egyetlen logikus magyarázata csak az lehet, hogy ha nem tesznek így, akkor legközelebb a rendszer nem engedi ki őket, hiszen be sem jöttek az ajtón. De India nem a logikus jelenségek országa, miért pont ez lenne az?

Nincsenek megjegyzések: