Daisypath Anniversary tickers

2013. március 22., péntek

Levelek családomnak - a nem turista Szinagpúr

Evőeszközök - műanyag pálcikák
és a lapos myűanyag kínai kanál
Tajwani rizses csirke
Tegnap tajwani rizses csirkét vacsiztam a kedvenc kínai gyorsétkezdémben. Maradok a levesnél. :-)

Utána még sétáltam egyet a környéken, a nem turista részen. Nagyon érdekes volt. Itt már kevésbé voltak jó szagok és szemét is volt. OK, nem egyiptomi mértékű. És nem igaz, hogy nincs szemét az utcán. Mert van. Főleg a buszmegállók környékén. Még a Favoritenstrasse szombat esti mértékét sem éri el, de azért van.

Önkiszolgáló mosoda
Megtaláltam a mosodát is. Ugyan a szállodában naponta két db ruhaneműt kimosnak részemre, de korábban már felkészültem a legrosszabbra és kiderítettem, hogy hol tudnék mosni. Mert a szállodában horror árak vannak. Egy blúz mosatása 8 dollár! És ez csak egyetlen blúzt jelent. Mivel én több, mint 2 hetet lakom a szálodába, ezért mosnak rám ingyen, ha kérem. Márpedig szükségem van rá, mert nem rendelkezem 21 felsőruházattal. :-)
Amúgy a mosoda pont olyan, mint amilyenhez Bécsben is szokva vagyok. Annyi különbséggel, hogy teljesen nyitott, mert fém rolós ajtaja van, ami folyamatosan fel van húzva. Azért lehet, hogy majd kipróbálom. Nem drága. 5 dollár egy mosás.

Étel, étel, étel - mindenhol
Az életben nem láttam még ennyi kajáldát, mint Szingapúrban. Ezen még mindig nem tudom túltenni magam. Mindenhol, de szó szerint mindenhol! lehet enni. Talponállók ezrei, talán tízezrei is városszerte. Kezdem érteni, hogy miért nincsenek szupermarketek. Mert annyi helyen ehet az ember nagyon-nagyon olcsón, hogy egyszerűen nem is éri meg főzni. Mondjuk egy meleg lakásban én sem szívesen álldogálnék a tűzhely mellett órákat... Ráadásul tényleg munkamegszállottak az ázsiaiak, elég sokáig bent vannak a munkahelyeken. Vagyis nem sok idejük van a főzésre.

Az alsó szint
És minek főzzek, ha 4 dollárért kaphatok egy kiadós levest? Ha itt élnék, eszem ágába nem jutan főzni. Nagyon nekem való hely! :-)
Kaja pláza belülről
Egy másik szint
Kezdem megfejteni a helyes evőeszköz használatot is. A lapos kanalat és az evőpálcikát egyszerre használják. A pélcikával pakolják a kanálra az ételt majd a kanállal teszik a szájukba. Kétségtelenül hatásosabb módszer, mint pálcikával lapátolni a rizst, de örülök, hogy a pálcikákkal elbánok, nem hogy mindkét kezem tele legyen evőeszközzel. :-)
De nem gyakori, hogy kést és villát használnak.





Thai bolt - a szupermarket
Az utam legvégén sikerült találnom egy igazi élelmiszerboltot. Nem is kicsit. Lenyűgöző. Tágasnak nem olyan tágas, mint egy Auchan, Tesco de hihetetlen választék van benne. A hús nem valami bizalomgerjesztő, de a halak rendben voltak. A zöldséges részleg is húúúú meg háááá. Pedig ez még csak nem is egy piac volt. Tényleg, piac is szerepel a listámon. Valamikor olyan helyre is ki szeretnék menni. Amúgy én voltam az egyetlen turista a boltban. Majdhogynem fehér bőrű is...
Vettem arctisztítót, mert valóban kezd nagyon zsírosodni a bőröm és a hajamra is vettem valami regeneráló izét. Mert az is nehezen bírja a gyűrődést. A hajápolónak nagyon jó illata van.

Képeket kértetek, hát itt van néhány. A boltban a képeket "hasból" lőttem vagyis a fényképezőgépet nagyjából gyomor tájékon tartottam és az ártatlannak tűnő szemlélődésem közepette kattingattam. Ezért olyan csálék a képeim.

Cukornád


Még cukornád

És további cukornád


No comment - én már a látványtól jól lakok.
Ha így megy olcsón megúszom a vacsorát :-)


Valóban sok bezárt hely van


Üdítők a boltban - nem kispályáznak
 a mennyiséggel

Hűtő

Zöldséges részleg

Zöld félék

Gyömbér


Gyümölcsök

Darabolt gyümölcsök

Ismeretlen gyümölcsök

Kókusztej


Érdekes süti

Csokis ropi

Levesek sora

Éhes maradtál volna?

Taxira várakozók sora

Kaja pláza

Buszpályaudvar

Nincsenek megjegyzések: