Daisypath Anniversary tickers

2015. április 25., szombat

Szombati ebéd - India

Folyton azzal nyaggatnak odabent, hogy mit ettem, mit csináltam.
Fodrászkodás után bementem a boltba, mert kellet egy kis ez-az.
A hűtőszekrényben turkálva kezem ügyébe került a paneer, a helyi sajt. Ettől beindult a fantáziám. Paneer-t fogok sütni. Kell hozzá egy kis olaj, vagy ghee (gí) és ennyi. A szokásos levesemet legalább feldobja egy kicsit. Aztán bóklásztam még egy sort a fűszeres soron. Találtam a paneer-hoz való szószt. Hmmm... az talán még jobb is lenne. Megleltem a ghee-t is tasakban. Remek. Akkor még valami köret is kellene. Tésztára vágytam. Vettem egy zacskó kínai tésztát. Szósz nélkülit.
Ebéd alapanyagok
Vettem még egy zacskó tejet, mert a kollégám elmagyarázta, hogy a felesége hogyan készít curd-öt. 
Szegény kollégám mindig lelkesen megosztja velem a sajátját, mert úgy sajnál, hogy biztos nagyon csípős az ebédem. A curd nem más, mint natúr kefír/johurt. Ezt használják a fűszerek ellensúlyozására, a száj lehűtésére. Tényleg nagyon jól szokott esni.
Szóval nagyon egyszerű a házi curd elkészítése. A tejet kint kell hagyni egy éjszakára az aszatlon egy kanál korábbi curd társaságában. Másnapra magától megalszik.
Ma vettem tejet, meg egy doboz curd-ot. Este összehozom a nagy találkozót. Kiváncsi vagyok mi lesz belőle reggelre. :-)
Most megyek és szerzek egy zárható dobozt, hogy be tudjam vinni a saját curd-ömet a jövő héten.


A tészta
A szósz és a sajt
A végeredmény

Nincsenek megjegyzések: