2015. április 30., csütörtök

Tiltakozas v2 - India

Szoval a mai tiltakozast a 2014-ben eletbe lepett kozlekedesbiztonsagi torveny valtotta ki a motoros riksasok koreben.
Ugyanis az uj kozlekedesbiztonsagi torvenyben megjelent az uj buntetesi pontrendszer mellett, hogy a riksa vezeto, aki athajt a pirosban, az eloszor 300, a kovetkezo szabalytalansagtol 1.000 rupia buntetessel sujthato.
Egy motoros riksa vezetoje napi 300 rupiat keres atlagban, tehat az elso szabalytalansag az egesz napi fizeteset elviszi, kockaztatva ezzel a csaladja aznapi megelheteset.
De a tiltakozashoz csatlakoztak a kozuti fuvarozok, kozlekedesi vallalatok, taxisok. Igy, ma reggel 6 oratol este 6 oraig lebenul Bangalore kozlekedese. Ugy tunik, hogy csak sajat erobol lehet eljutni a munkaba.
Rengeteg iskola zarva tart ma es elhalasztottak nehany allami vizsgat a nehezitett kozlekedesi viszonyok miatt.
A kollegak "project cab"-et szerveztek maguknak, hogy bejussanak az irodaba. Reszleteket meg nem tudok, de mindig akadnak sztrajktorok (vallalkozok), akik jo penzert nem tiltakoznak. :-)

Update: valóban nem sok busz járt az utakon, de azért voltak. És motoros riksából is volt néhány. Nem mondom, hogy üresek voltak az utak, de sokkal könnyebb volt a közlekedés, mint más napokon. 15 perc alatt be is értem és nem kellett sokat koncentrálnom.
A reggeli újságból meg kiderült, hogy ez most nem is bandh (tiltakozás), hanem valódi sztrájk.
Viszont majdnem 11 óra van és az irodában csak lézengenek az emeberek. Még nem jött meg a szokásos műszak. Nos, ha jól hallom most érkeznek a kisbuszok éktelen tülkölés kiséretében. .-)

1 megjegyzés:

Thea írta...

A riskások, ha jól értem, átlag alig 4.5 eurót keresnek naponta.
...és ehhez képest mennyibe kerül mondjuk egy kávé ( írtad már, csak egyszerűbb kérdezni ), vagy egy ( :-) ) szépséges kendő, kanál?

( Csak beszélgetek. )